01 dec Waarom de Border Manager? Over onze nieuwste software
Bij DeltaPi staat techniek in dienst van de gebruiker. Dus toen wij onder deze gebruikers steeds vaker hetzelfde vraagstuk opmerkten, besloten we zo snel mogelijk in te spelen op deze groeiende behoefte. Hieruit ontstond onze nieuwste softwareoplossing: de Border Manager. We vertellen het verhaal achter deze module.
Een nieuwe module voor werkvoorbereiding
Timmerfabrikanten die de Kozijnmodule of Project Manager afnamen, moesten alsnog handmatig de randdetaillering in kaart brengen. Dit pijnpunt wilden wij graag wegnemen. Vandaar dat we besloten een nieuwe module te ontwikkelen, speciaal gericht op het rapporteren van de bouwkundige details rondom het kozijn.
Sales Engineer Marco den Haan vertelt: “De Kozijnmodule is voor alles in het kozijn. De Border Manager rapporteert de bouwkundige context. Hoe diep zit het kozijn? Wat is de neggemaat? Hoe groot moet de spouwlat zijn? Op dat soort vragen geeft de Border Manager antwoord. Je kunt direct een rapportage uitdraaien over de kozijndetails, inclusief alle maatvoering van het kozijn en de bouwkundige aansluiting.”
Met name de Kozijnmodule en de Border Manager versterken elkaar daarom. Ze zijn dan ook beide opgenomen in het DeltaPi werkvoorbereidingspakket voor timmerfabrikanten. Echter zijn ze ook los af te nemen en niet van elkaar afhankelijk. De Border Manager werkt zelfs prima met kozijnen die niet met DeltaPi-software zijn gemodelleerd en is vlekkeloos te integreren met Revit- en BIM-projecten.
De voordelen van de Border Manager
Wat zijn dan precies de voordelen van kozijndetails door een programma in kaart laten brengen? In het kort kunnen we dat als volgt samenvatten:
- Aanzienlijk minder zoekwerk
- Fikse doorlooptijdverkorting
- Kleinere foutkans en daardoor lagere faalkosten
- Een algehele versnelling van en efficiencyslag in de werkvoorbereiding
Zo blijkt uit de klantcase van kozijnproducent Van de Vin, een van de eerste afnemers van de nieuwe module. Het verminderen van zoekwerk en het verkorten van de doorlooptijd waren voor hen de belangrijkste redenen om voor de Border Manager te gaan. Dat is mooi om te horen, want dit waren vanaf het begin de pluspunten die wij met de Border Manager voor onze klanten wilden realiseren.
Marco voegt toe: “Timmerfabrikanten kunnen de bouwkundige details afstemmen op de context van de aannemer. Dat draagt bij aan een duurzame relatie.” Die duurzame relatie komt terug in nog een ander project wat wij samen met Van de Vin aan het realiseren zijn: een volledige kozijnprofielserie. Ook hierover meer in de klantcase.
De volgende stap
Na de eerste succesvolle ervaringen, zoals met Van de Vin, hopen we nog veel meer timmerfabrikanten te mogen bedienen met deze softwareoplossing. Uiteraard blijven we de module, net als onze andere producten, continu ontwikkelen en verbeteren. Zo zorgen we dat de Border Manager blijft doen waar hij voor bestemd is: de gebruiker bedienen.
Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en houd onze website en social media in de gaten. Of ervaar de ontwikkelingen direct door de Border Manager af te nemen. Vraag gerust een vrijblijvende demo aan: